ساختار سازمان های بزرگ مشابه شرکت مادر

ساختار سازمان های بزرگ مشابه شرکت مادر

ساختار سازمان های بزرگ مشابه شرکت مادر


ساختار سازمان های بزرگ مشابه شرکت مادر – هلدینگ همسو با قانون جهانی شرکت های بزرگ

سازمان ها در حوزه های مختلف به مانند سیاست انگیزه اجتماعی، احزاب و ان جی او تعریف می‌شوند، که تمامی آرمان تشکیل این انگیزه ها،در چارچوب اهداف مختلف باید ایجاد شوند.چه بسا همواره کار مشارکت اقتصادی و تجاری، در قالب شرکت ها و سازمان ها تعریف می شوند.

قانون شرکت های بزرگ به این گونه است که شرکت های کسب و کار دارای مجموعه ای از شرایط مشترک و مشابه قانونی و مشکلات مشترک در تمام حوزه های قضایی می باشند . پنج مورد از ویژگی های قانونی عبارتند از: شخصیت حقوقی، مسئولیت محدود، سهام قابل انتقال، مدیریت واگذار تحت یک ساختار هیأت مدیره، و مالکیت سرمایه گذار. این ها از ویژگی های ضروری و قانونی این مهم، محسوب می شوند.

 

ساختار سازمان های بزرگ مشابه شرکت مادر

تقریبا تمام شرکت های تجاری، در مقیاس های بزرگ یک شیوه و شکل قانونی دارند که تمام این پنج ویژگی از مشخصه های اساسی شرکت های کسب و کار دردنیا محسوب می گردند. درواقع، شرکت های کوچک به طور مشترک متعلق به اتخاذ این فرم شرکت می باشند، اگرچه گاهی اوقات در موارد خاص و بسیار استثنائی به دلیل نیاز های متعدد، با انحراف از این پنج ویژگی اساسی، متناسب با شرایط شرکت ها، ویژگی های دیگری جایگزین می گردد. ولی در هر حال این تغییرات نیز تابع قانون شرکت های بزرگ می باشد . همواره استفاده از این روش راهی در جهت داد و ستد آسان می باشد و مزیت کاهش هزینه ها را توأمان، به همراه دارد. به اعتقاد ما پیروی از این پنج ویژگی، زمینه ای روشن و مشترک از ساختاری، فراتر از مرز های ملی است. چنانکه این سرویس یک دیدگاه مهم برای یکپارچه سازی بین المللی حقوق شرکت های بزرگ است که به احتمال زیاد به عنوان محل فعالیت های اقتصادی به جهانی تر شدن در دامنه دهه های آینده می اندیشد . در واقع به دنبال راه حل هایی مشترک برای قوانین شرکت های بزرگ در سراسر حوزه های قضایی و راهیابی در عرصه جهانی است . زبان مشترک و یک چارچوب کلی تحلیلی که باآن به درک اهداف بالقوه می تواند توسط قانون شرکت های بزرگ انجام پذیرد. در کشور های آمریکا و انگلیس منابع شرکت های بزرگ بر اساس پنج مورد ذکر می گردد:

  1. اساسنامه شرکت
  2. فرم های شرکت به صورت کلی و جزعی، نهاد های قانونی خاص و همچنین رعایت اصول اصلی قوانین حقوقی شرکت های بزرگ، چرا که این قوانین یک ساختار دقیق از مشارکت کارکنان در هیأت  مدیره، شرکت های بزرگ را گویا می باشد .
  3. قوانین  اوراق بهادار شرکت،مالکیت و ادغام و انتخابات شرکت های بزرگ
  4. قوانین بورس که می تواند جنبه های متعدد امور داخلی شرکت های اوراق بهادار را تنظیم نماید، و همچنین می توان به عنوان یک منبع اضافی از قانون شرکت های بزرگ محسوب گردد .
  5. قانون ورشکستگی

 

ساختار سازمان های بزرگ مشابه شرکت مادر

ساختار و اداره سازمان های بزرگ مشابه هلدینگ، ‌ به دو گروه سازمان های شرقی (آسیا و اقیانوسیه) و غربی (آمریکای شمالی و اروپا) تقسیم می گردند.

الگوی اروپایی متشکل است از:
  1. گروه کسب و کار، دارای قابلیت‌ها و شایستگی، مشترک و مشابه می باشد و شرکت هلدینگ از طریق مدیریت روابط متقابل میان آنها قادر به ایجاد هم افزایی است.
  2. هلدینگ های صنعتی: در این گروه شرکتها به مانند زیر گروه یکدیگر دسته‌بندی می‌شوند و هم افزایی در داخل زیر گروه ها می باشد.
  3. گروه های ناهمگون مالی: مجموعه ای از شرکت ها می باشند که هیچ گونه هم افزایی و اشتراکی ندارند، نقش هلدینگ در این شرکت ها کنترل و مدیریت شدید است. در آمریکا قانون شرکت های بزرگ، به جای قرار داد و شیوه قانون مالکیت شرکت ها در مواقع ضروری، به کار میرود به طوری که این قانون در تمام سیستم های حقوقی، گزینه های مختلف، با توجه به شکل و محتوای قوانین شرکت های بزرگ راه یافته است.

 

الگوی آسیایی متشکل است از:
  1. گروه های ناهمگون کارآفرین: این شرکت در صنایع به مانند بانکداری، معاملات املاک و فعالیت‌های تولیدی بوده و تحت رهبری یک کارآفرین در جهت کنترل شرکت ها میباشند و هم افزایی هیچگونه مفهومی در این شرکت ها ندارد . کشورهای آسیای جنوب شرقی، کره، تایوان و هنگ کنگ از این الگو پیروی می کنند.
  2. هلدینگ های ملی: از مصادیق استقلال مالی و با هدف سرمایه گذاری در بازارهای داخلی و منفعت رسانی به عموم مردم و جامعه می باشند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم