آشنایی با مفهوم پست اکسپرس، پست اکسپرس داخلی و خارجی

آشنایی با مفهوم پست اکسپرس، پست اکسپرس داخلی و خارجی

آشنایی با مفهوم پست اکسپرس، پست اکسپرس داخلی و خارجی


آشنایی با مفهوم پست اکسپرس، پست اکسپرس داخلی و خارجی

فعالیت تاجران در سطح جهانی نیازمند آشنایی با مفهوم پست اکسپرس می باشد. در واقع یکی  از راه هایی که برای انتقال کالا به سراسر جهان پیش بینی شده است، پست اکسپرس نام دارد. برخی کشورها نیز از این پست هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی بهره می برند. محاسبه هزینه پست اکسپرس بین المللی در اغلب کشور ها بر اساس وزن و نوع کالا بوده و هزینه های متفاوتی را دربر می گیرد. استفاده از این روش راهی مناسب برای انتقال کالاهای باارزش بوده و امنیت آن ها را سبب می گردد.

یکی از نیاز های انسان در دنیای مدرن امروزی، بهره مندی از پست خارجی یا داخلی می باشد. بدیهی است که عدم ارائه خدمات پستی، مشکلات بسیاری را برای افراد به دنبال خواهد داشت. چراکه افراد بسیاری خواهان ارسال کالا و یا مدارکی به بستگان و دوستان خود در خارج از کشور می باشند. و یا ممکن است تاجری نیاز به ارسال نمونه محصول خود به مشتری خاص در خارج از کشور داشته باشد. وظیفه ارسال سریع محصولات و بسته های پستی به خارج از کشور و یا باعکس، بر عهده شرکت های پست بین المللی می باشد. در این مقاله برآنیم که با شیوه کار و مقررات پست اکسپرس بیشتر آشنا شویم.

 

آشنایی با مفهوم پست اکسپرس، پست اکسپرس داخلی و خارجی

پست اکسپرس بین المللی

یکی از سریع ترین راه های ارسال کالا به داخل و خارج از کشور پست اکسپرس است که راهی ارزان، امن و موثر می باشد. بهره مندی از پست اکسپرس برای ارسال کالا نیازمند ارائه درخواست انتقال بار به شرکت پستی می باشد. بدین ترتیب درخواست ثبت شده و زمان تحویل بار نیز پس از پرداخت هزینه مشخص گردیده و فرایند کار به پایان می رسد. شرکت های پست سریع بین المللی، پوشش دهی ارسال کالا به خارج از کشور را عهده دار هستند.

زمان ارسال و دریافت کالا از دیگر موضوعات مطرح در پست اکسپرس می باشد. در پست های بین المللی معمولا زمان ارسال و دریافت کالا دقیق نبوده و زمان از سوی شرکت برآورد شده است. در واقع شرکت ها زمان تحویل کالا را تخمین زده و به شما نیز اطلاع داده می شود.

 

پست اکسپرس بین المللی چه مزایایی دارد ؟

  1. پست اکسپرس بین المللی دارای مزایای بسیاری می باشد که هر شخص معمولی و یا تاجری قادر به استفاده از آن می باشد. در واقع افراد می توانند با ثبت درخواست، کالای خود را به سادگی از طریق پست، به مقصد ارسال نمایند. از مزایای پست اکسپرس می توان به شرح ذیل نام برد.
  2. ارسال کالا از طریق پست اکسپرس بین المللی روشی سریع و بروز برای ارسال مدارک و کالا به داخل و خارج از کشور می باشد.
  3. پست بین المللی اکسپرس قیمت نسبتا پایینی را با توجه به سرعت بالای آن دارد.
  4. ارسال با پست بین المللی اکسپرس قابلیت پیگیری در هر مرحله را داشته و شما قادر به زیر نظر داشتن موسولات خود می باشید.
  5. ارسال محصول از طریق پست اکسپرس قابلیت بیمه شدن محصولات ارزشمند را پیش بینی نموده و افرادی که خواهان ارسال محصولی ارزشمند می باشند می توانند با پرداخت هزینه ای جداگانه، محصول خود را بیمه نموده و آن را با خیال راحت به پست بین المللی اکسپرس تحویل دهند.
  6. بسته بندی کالا در پست بین المللی اکسپرس، توسط شرکت های پست بین المللی اکسپرس انجام می شود.

 

خدمات پست بین المللی اکسپرس

  1. ارسال محصول، پاکت ها و نامه ها در سایز های مختلف
  2. سرویس حمل مدارک مهم و اسناد با امنیت زیاد
  3. بیمه نمودن کالاهای باارزش
  4. دریافت از شخص در محل و تحویل در مقصد به شخص
  5. امکان استفاده از راه های انتقال دیگر در صورت مسدود بودن یک راه
  6. قابلیت پیگیری کالا

 

حمل چه کالاهایی از طریق پست اکسپرس بین المللی ممکن نمی باشد ؟

با توجه به محدودیت های بین المللی، امکان پست برای تمامی کالا ها وجود ندارد . این کالا ها در صورت انتقال از این راه، پیگرد قانونی خواهد داشت. این کالاها عبارت اند از:

  1. مواد منفجره و تجهیزات نظامی: انتقال این مواد قاچاق اسلحه بوده که در کشور های مختلف جرم انگاری شده است. تنها پلیس قادر به وارد نمودن اسلحه به هواپیما می باشد.
  2. انواع مواد مخدر
  3. انواع دارو ها
  4. روزنامه ها و مجله های غیر اخلاقی
  5. آهن ربا (به دلیل ایجاد اختلال بر وسیله باربری)
  6. مواد قابل اشتعال

هزینه ارسال کالا از طریق پست اکسپرس، با توجه به نوع و وزن کالا متفاوت است. در واقع کالاهای سنگین تر هزینه ارسال بالاتری دارند.

مسافت میان مبدا و مقصد از دیگر مسائلی است که در محاسبه هزینه های پست بین المللی وجود دارد. مسلما مسافت های بیشتر، هزینه ارسال بالاتری نیز دارند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم