وکیل بین الملل کیست؟

وکیل بین الملل کیست؟

وکیل بین الملل کیست؟


وکیل بین الملل کیست؟

بسیاری از مردم بر این باورند که وکیل بین الملل حقوق دانی است که مجوز وکالت در چندین کشور از جهان را دارد. در واقع تصور این افراد بر این است که وکیل بین الملل یک پروانه ای معتبر برای وکالت در سراسر جهان را دارد. در حالی که این تصور متداول کاملا اشتباه بوده و امکان این که فردی بتواند شرایط کانون وکلای تمامی کشور ها را داشته باشد، وجود ندارد و ایران نیز فاقد نهادی بین المللی برای صدور پروانه ای بین المللی می باشد. لذا فعالیت تخصصی وکلا در هر کشوری، مستلزم اخذ پروانه وکالت کشور مورد نظر می باشد.

 

وکیل بین الملل کیست؟

در واقع وکلا میتوانند از تخصص های گوناگونی بهره مند شده و موضوعات مختلفی را مانند موضوعات بین المللی پیگیری نمایند. از جمله تنظیم قرارداد های بین المللی، امور تجاری بین المللی و … .

از توضیحات ارائه شده می توان اینگونه برداشت کرد که وکیل بین المللی، حقوق دانی متخصص است که قادر به کنترل  روش های حل و فصل اختلافات بین المللی و تهیه و تنظیم متون حقوقی بین المللی می باشد.

ارائه خدمات بین المللی بنابر دلایلی از جمله اقامت موقت، مهاجرت، پناهندگی و … به امری ضروری تبدیل شده تا این افراد بتوانند از این طریق از خدمات حقوقی بهره مند شوند.

 

امور حقوقی بین المللی

علم حقوق به دو دسته داخلی و بین المللی تقسیم می شود. حقوق بین الملل نیز خود مسائل را در دو دسته حقوق بین الملل عمومی و حقوق بین الملل خصوصی مورد برسی قرار می دهد. تعارض قوانین یکی از بخش های مهم حقوق بین الملل می باشد که ضرورت وجود وکیل بین الملل را سبب می گردد. منشاء تعارض قوانین، عواملی از جمله سطوح اجتماعی، فرهنگ ملت ها و تاریخ کشور ها می باشد.

 

مرجع صالح جهت رسیدگی به دعاوی بین المللی

مطابق معاهده نامه های بین المللی، دادگاهی صلاحیت رسیدگی به دعاوی را دارد که دادخواست مورد نظر در آن برگزار شده است. بدین ترتیب تصمیم قاضی نسبت به موضوع پرونده  می بایست بر حسب صلاحیت خود و دادگاه باشد.

  • دیوان بین المللی کیفری مرجع رسیدگی به دعاوی کیفری و جنایات جنگی می باشد . جنایاتی از جمله نسل کشی، جرایم علیه بشریت نیز در دیوان عالی بین المللی کیفری واقع در لاهه مورد برسی قرار می گیرد.
  • دعاوی مزبور در دادگاه های بین المللی توسط قضات بین الملل برسی شده و قابلیت دفاع توسط وکیل بین المللی را دارد.

 

وکیل بین المللی صلاحیت دار در دادگاه های بین المللی

هر یک از وکلای پایه یک دادگستری دارای مجوز وکالت در هر کشوری  که امکان حضور در دادگاه های بین المللی، از جمله دیوان کیفری بین المللی را دارند، می باشند . البته وکلایی که دارای مدرک حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند، شانس بیشتری برای دریافت پرونده های وکالت بین المللی دارند .

-داشتن تسلط کامل به دو زبان زنده دنیا از جمله خصوصیاتی ضروری برای فعالیت در مقام و جایگاه یک مشاور حقوقی بین الملل می باشد . به صورتی که وکیل مورد نظر قادر به برقراری ارتباط با طرف مقابل خود بوده و مفهوم و منظور او را کاملا اخذ نموده و موکل خود را از منافع وی مطلع سازد .

– مهارت های دیگری به غیر از تسلط به زبان موفقیت وکیل بین المللی را سبب می گردد . از جمله این مهارت ها می توان به تسلط به آشنایی با جامعه شناسی، اصول حاکم بر روابط تجاری، امور روانشناسی و بازرگانی افراد برون مرزی . این همان موردی است که  بسیاری از وکلا به آن توجهی نداشته و موجبات شکست موکل خود را فراهم می نمایند .

 

حوزه های تخصصی وکیل بین المللی

معمولا مشاورین حقوقی بین الملل و یا وکلای بین المللی، مسئولیت ارائه مشاوره حقوقی به شرکت ها و موسسات را دارند. در واقع زمانی که دو کشور با قصد پیشرفت روابط خود به انعقاد قرارداد های اقتصادی، تجاری و صنعتی، روی می آورند، وکیل امور بین الملل می بایست از منافع موکل خود دفاع نماید و نیز تمامی دانش حقوقی خود را در این زمینه به کار گیرد.

 

مشاوره حقوقی قرارداد های بین المللی

ارائه مشاوره بین المللی در زمینه قرارداد های بین المللی، یکی از زمینه های تخصصی وکیل بین المللی می باشد. موفقیت در این حوزه مستلزم برخورداری از دانش کافی در حوزه های تخصصی بازرگانی و تجارت می باشد. این امر پایداری و موفقیت روابط تجاری را سبب گردیده و همچنین وکیل مسلط به حوزه تخصصی خود، قادر به جلوگیری از پایمال شدن حقوق و منافع موکل خود بوده و از سخت گیری ها و انعطاف بیش از حد خود داری می نماید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم