حمل و نقل بین المللی زمین دریا و قوانین رایج آن

حمل و نقل بین المللی زمین دریا و قوانین رایج آن

حمل و نقل بین المللی زمین دریا و قوانین رایج آن


حمل و نقل بین المللی زمین دریا و قوانین رایج آن

یکی از اساسی ترین فاکتور هایی که در حوزه بازرگانی و تجارت ایفای نقش نموده است حمل و نقل می باشد که باید در اولیت هر کشوری قرار گیرد. معمولا کشور های توسعه یافته ابتدا مسیر های بین المللی خود را توسعه داده، سپس تجارت با سایر کشور ها را گسترش داده اند. حمل و نقل بین المللی زمین دریا از اهمیت خاصی برخوردار است. بسیاری از کشور هایی که به تجارت مشغول هستند در موقعیت های مختلف جغرافیایی قرار دارند . به این صورت که ممکن است یکی از این کشور ها اشرافی به دریا نداشته باشد و کشور دیگری در مجاورت اقیانوس باشد. از این رو شرکت هایی که دارای خدمات زمین دریا هستند، گزینه مناسب برای ارسال بار می باشند.

 

حمل و نقل بین المللی زمین دریا و قوانین رایج آن

امروزه واردات و صادرات کشور با وجود تحریم های گوناگون دچار اختلال شده و سبب ورود ضربه ای سخت به کسب و کار و شرکت های حمل و نقل گردیده است . از این رو حمل و نقل دریایی در ایران بر خلاف حمل و نقل زمینی و هوایی، هنوز به جایگاه واقعی خود در منطقه نرسیده است .

 

نحوه حمل و نقل بین المللی زمین و دریا

در این روش، جابه جایی کالا طی دو مسیر انجام می شود. در این روش صفر تا صد حمل کالا بر عهده شرکت های حمل و نقل زمین دریا می باشد و آن ها نیز موظف به انجام تمامی مراحل ارسال بار به مقصد می باشند. به عنوان مثال اگر کالایی در کرمان است، این کالا از طریق کامیون های ترانزیت به بنادر جنوبی کشور فرستاده شده و از آنجا نیز مطابق روال عادی توسط کشتی به مقصد ارسال می گردد.

از دیگر خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند این است که این شرکت ها می توانند کالا را در مقصد نیز توسط کامیون های ترانزیت به مقاصد نهایی تحویل دهند . این روش تحت عنوان سرویس درب به درب نیز شناخته می شود.

فعالیت این شرکت ها به این صورت است که مسیر های ارسالی کالا را از طریق عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل مختلف خارجی فراهم نموده و بهترین راه را برای انتخاب کالا فراهم می کنند. به همین دلیل است هزینه های ترانزیت در بسیاری از مواقع کاهش می یابد.

 

مسیر آبی و بنادر تجاری در ایران

اصلی ترین مسیر حمل و نقل بین المللی زمین دریا در ایران، خلیج فارس می باشد. با وجود تحریم های شدیدی که برای ایران وجود دارد، روزانه تعداد زیادی از کالاها از این طریق به نقاط مختلف جهان صادر می گردد و نیز تعداد زیادی کالا وارد کشور می شود. با توجه به اینکه کشتی های باری زیادی از این منطقه عبور می نمایند، کشتی های باری ایرانی نیز تحریم ها را دور زده و در میان آن ها اقدام به حمل و نقل کالا مینمایند.

از جمله مهم ترین بنادر کشور می توان به بندر شهید باهنر، بندر آبادان، بندر شهید رجایی، بندر عسلویه، بندر امام خمینی، بندر عباس، بندر خرمشهر، بندر چابهار، بندر بو شهر و … اشاره نمود. در واقع کالا هایی که شرکت های حمل و نقل زمین دریا وظیفه ارسال آن ها را خواهند داشت، پیش از بارگیری وارد این بنادر می شوند تا مراحل ترخیص آن ها انجام شود.

 

خدمات شرکت های حمل و نقلل بین المللی زمین دریا

  1. تحویل درب به درب کالا: از اصلی ترین خدماتی که توسط این شرکت ها ارائه می گردد می توان به تحویل درب به درب کالا از مبداء به مقصد است. عملکرد این شرکت ها دقیقا مانند تی پاکس است. آن ها مطابق با قراردادی که با تاجران امضا می کنند، کالا ها را تحویل گرفته و با برسی نوع آن و میزان خطرناک بودن آن بهترین روش را برای ارسال کالا انتخاب می کنند.
  2. ترخیص کالا از گمرک: شما می توانید در صورت تمایل، وکالتی را به این شرکت ها اعطا نمایید تا بتوانند فرایند ترخیص کالا و کار های اداری گمرک را انجام دهند.
  3. ارائه مسیر های متفاوت جهت ارسال کالا
  4. عقد قرارداد با مشتریان: عقد قرارداد با مشتریان از دیگر خدماتی است که شرکت های حمل و نقل بین المللی زمین دریا ارائه می دهند. شما می توانید قراردادهای 1 الی 5 ساله با این شرکت ها تنظیم نموده و صفر تا صد فرایند ارسال و یا دریافت کالای خود را به این شرکت ها محول نمایید.

 

حمل و نقل دریایی چه مزایایی دارد ؟

  1. حمل ارزان کالا
  2. ایمنی بالای کالا
  3. ثابت بودن تعرفه  ها
  4. وجود مسیر های متعدد جهت ارسال کالا
  5. وجود روش های متنوع جهت حمل و نقل کالا از جمله، کوتاه برد، میان برد و طولانی

 

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص حمل و نقل های دریایی و امور مربوط به کشتیرانی و ثبت کشتی،با وکیل متخصص در این امر با شماره ٠٢١٢٢٢٢٧۵۵١ تماس حاصل فرمایید.

سروش سلامیان وکیل پایه یک دادگستری مرکز

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم