ثبت نکردن شرکت و آثار آن

sabte sherkat

گاهی لازمه ی راه اندازی کار و اقداماتی ، تشکیل شرکت و ثبت آن می باشد . البته ممکن است برخی از مالکین شرکت ها و مدیران آن ها در ابتدای راه اندازی شرکت و کسب و کار خود به دلیل عدم فراهم بودن شرایط ثبت شرکت و نبود مدارک ، تصمیم به ایجاد و راه اندازی شرکت بدون ثبت آن داشته باشند .

اما همواره باید به مشکل ساز بودن ثبت نکردن شرکت در مدت طولانی توجه بسیار نمود . هدف از این نوشتار برسی آثار اداره شرکت بدون ثبت آن و مسائل مربوط به آن می باشد .

برای خواندن مطالب بیشتر درباره شرکت ها روی نوشته کلیک بفرمایید

 

اداره شرکت بدون ثبت آن

ممکن است  متقاضیان ثبت شرکت به دلیل پیچیدگی ها و چالش های موجود در روند ثبت شرکت ، از انجام آن منصرف شده و ثبت شرکت را به تعویق بیندازند .

-اما ثبت نکردن شرکت مشکلات بسیاری را به دنبال دارد که همواره باید به آن ها توجه نمود . یکی از این مشکلات را می توان عدم توانایی در اعطای جنبه ی رسمی به شرکت دانست . همچنین مطابق قانون ثبت شرکت ها و قانون تجارت ، عدم ثبت شرکت دارای جزای نقدی می باشد . و حتی ممکن است در برخی موارد مجازات کیفری و حبس به آن ها تعلق گیرد .

sherkat

مزایای ثبت شرکت ها

1-ادامه فعالیت قانونی شرکت

شرکت های ثبت شده کاهش مشکلات را به موجب قابل پیگیری بودن موضوعات شرکت سبب می گردند. چراکه در شرکت ها اقدامات ثبت شده و شرکت دارای اساسنامه می باشد. همچنین در شرکت صورتجلسه اقدامات شامل انتخابات اعضا و مدیران آن وجود داشته و ثبت می گردند .

-روند فعالیت شرکت توسط اعضای شرکت با هر سمتی ، نظارت می شود .

 

2-کسب اعتبار جهت فعالیت های تجاری

به عبارتی ثبت نکردن شرکت موجب عدم اعتبار فعالیت های برون مرزی و تجاری شرکت شده و این امکان از آن ها سلب می شود .

-شرکت های ثبت نشده قادر به استفاده از امتیازات و وام هایی که صرفا با ثبت شرکت ها ایجاد می شود نخواهند بود . همانطور که بیان شد فعالیت شرکت های مزبور به نوعی غیر قانونی بوده و منجر به جریمه خواهد گردید .

 

3-تامین سرمایه برای شرکت

با ثبت شرکت هایی از جمله شرکت های سهامی و پذیره نویسی امکان جذب سرمایه گذاران جهت تامین نقدینگی فراهم می گردد .

 

4-شفافیت روند تقسیم سود و زیان شرکت

در واقع اگر نحوه تقسیم سود و زیان در اساسنامه شرکت مشخص شده باشد به شکل قانونی می توان انرا ترتیب اثر داد . بدین ترتیب فعالیت مدیران شرکت در برنامه ریزی برای آینده شرکت متفاوت خواهد بود . در غیر این صورت وجود هرج و مرج در تقسیم سود و زیان می تواند ورشکستگی شرکت را سبب گردد.

 

5-استفاده از بیمه های تجاری

شرکت با ثبت، دارای شخصیت حقوقی شده و مزایایی از جمله تنظیم قرارداد به نام شرکت ، انجام دادن امور قضایی ، اعلام ورشکستگی و … را برای شرکت در پی دارد .

6-استفاده از مزایای دولتی

sabte sherkat2

در صورت عدم ثبت شرکت چه اتفاقی رخ می دهد ؟

به موجب قانون عملا عدم ثبت شرکت ممکن نبوده و عوامل زیادی وجود دارند که اعضای شرکت را ملزم به ثبت آن می نمایند . برخی از این عوامل به شرح ذیل می باشند :

  • ثبت نکردن شرکت سبب ایجاد مشکل هنگام اخذ مجوز برای تبلیغات و هر امر قانونی دیگر می گردد .
  • عدم ثبت شرکت ، چالش ها و محدودیت های زیادی را هنگام اخذ وام از بانک ها و موسسات مالی در پی دارد .
  • ثبت شرکت و وجود قرارداد های قانونی قابل پیگیری بودن تخلف هر یک از اعضا را سبب می گردد . که این موضوع نیز به نفع نیروی کار و مدیران شرکت می باشد .

 

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم