انواع ویزا جهت مهاجرت

انواع ویزا جهت مهاجرت

انواع ویزا جهت مهاجرت


انواع ویزا جهت مهاجرت – تعریف ویزا یا روادید

ویزا یا روادید سندی است که به موجب آن اجازه اقامت و عبور از یک کشور به افراد اعطا می شود . صدور ویزا به عهده دولت هر کشور برای اتباع سایر کشور ها است.

صدور این سند منوط به پرداخت وجه و ارائه مدارک بوده که توسط سفارت خانه ها و یا کنسول گری ها به عنوان نماینده قانونی دولت، انجام می شود. درواقع ویزا مجوز ورود و یا اقامت در سایر کشور ها می باشند . با این وجود افسران مرزی قادر به باطل نمودن ویزا و جلوگیری از ورود افراد به کشور مقصد می باشند.

 

انواع ویزا جهت مهاجرت

صدور انواع ویزا در کشورهای مختلف چه شرایطی دارد ؟

صدور ویزا، قوانین و سیاست های متفاوتی را در کشور های مختلف دارد . با این وجود ورود اتباع برخی از کشور ها به کشور های دیگر، نیازمند اخذ و ارائه ویزا نمی باشد. به عنوان مثال شهروندانی که کشور آن ها در حوزه شنگن قرار دارد قادر به سفر و یا اقامت به سایر کشور های این حوزه بدون اخذ ویزا می باشند.

 

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا

به طور کلی صدور هر کدام از انواع ویزا نیازمند ارائه مدارک متفاوتی می باشد. همچنین ممکن است برخی کشور ها مدارک متفاوتی را جهت صدور ویزا طلب نمایند. برخی مدارک نیز هستند که میان تمام کشور ها و روش ها مشترک می باشند این مدارک به شرح ذیل می باشد:

  1. ارائه گذر نامه دارای اعتبار
  2. تکمیل و پر کردن فرم درخواست
  3. مدارک مالی
  4. عکس
  5. مدارک شغلی
  6. بیمه

 

روش های صدور ویزا

روش های ارائه شده جهت دریافت انواع ویزا بر حسب قوانین کشور های مختلف عبارت است از:

  • مراجعه حضوری: درخواست ویزای برخی از کشورها مستلزم مراجعه حضوری فرد به وزارتخانه کشور مورد نظر بوده و نیازمند انجام مصاحبه و ارائه مدارک می باشد.
  • توسط واسطه: امکان اخذ ویزای برخی از کشور ها از طریق دادن وکالت به نمایندگان قانونی وجود دارد.
  • آنلاین: در برخی موارد ممکن است مراحل درخواست ویزا تا صدور آن، به شکل آنلاین  انجام داد.
  • در بدو ورود: برخی از ویزا ها به هنگام ورود افراد به کشور مقصد صادر می شود.

 

انواع ویزا

هر کشوری با توجه به شرایط آن ویزا های متفاوتی را صادر می کند . اما تقسیم بندی کلی ویزا ها در اکثر کشورها به شرح ذیل می باشد:

  • ویزای توریستی: اعتبار این نوع از ویزاها معمولا از 15 روز تا 6 ماه بوده و مجوز اقامت کوتاه مدت را به افراد اعطا می کند. هدف از صدور این ویزا، اعطای اجازه اقامت به افراد، برای گردش و تفریح در کشور مورد نظر می باشد.
  • ویزای تحصیلی: اعطای این نوع از ویزا مختص متقاضیان تحصیل در کشور های دیگر بوده و به موجب آن فرد اجازه اقامت در کشور مورد نظر را دارد. مقطع تحصیلی فرد و برخی عوامل دیگر در تعیین مدت زمان ویزای تحصیلی موثر می باشد.
  • ویزا برای دیدار خانواده و بستگان: اعتبار این نوع از ویزا ها نیز معمولا بین 3 تا 6 ماه بوده که جهت دیدار از بستگان و خانواده اشخاص به آن ها اعطا می شود. این بستگان معمولا درجه 1 و 2 می باشند . ارسال دعوتنامه از سوی فرد مقیم کشور مورد نظر، یکی از شرایطی است که برای اخذ این نوع از ویزا لازم می باشد.
  • ویزای بازرگانی و تجاری: این نوع از ویزا با توجه به نام او، به افرادی اعطا می گردد که روابط تجاری با شرکت های کشور مورد نظر دارند. این ویزا اقامت و رفت و آمد در کشور مقصد را برای انجام امور تجاری ممکن می سازد.
  • ویزای کاری: افراد با اخذ این ویزا قادر به اقامت در کشور مورد نظر برای مشغول شدن به کار می باشند.
  • ویزای ورزشی: این ویزا جهت ادامه فعالیت های ورزشی مربیان و ورزشکاران در کشور های دیگر صادر می شود. این ویزا به افرادی با مدارک معتبر دانشگاهی و مقام های ورزشی بین المللی اعطا می شود.
  • ویزای ثبت شرکت: اخذ ویزا از طریق ثبت شرکت در برخی کشورها، در صورت قوی بودن بیزینس پلن ارائه شده، می تواند یکی از روش های مطمئن و ارزان برای دریافت اقامت افراد و خانواده آن ها در کشور مورد نظر باشد.
  • ویزای مطبوعاتی: این ویزا به افرادی که در زمینه مطبوعات فعالیت دارند اعطا می شود . خبرنگاران و روزنامه نگاران از این دسته افراد محسوب می گردند. این ویزا با هدف فعالیت در حیطه مطبوعات، به واجدین شرایط تعلق می گیرد.
  • ویزای خانوادگی: این نوع از ویزا به افرادی که رابطه ای خانوادگی و نزدیک با افراد دارای اقامت دائم دارند اعطا می شود.
  • ویزای سیاسی: این نوع از ویزا با هدف کسب و کار سیاسی کشورها به شخصیت هایی از جمله مقامات دولتی، دیپلمات ها و سیاستمداران اعطا می گردد.
  • ویزای شنگن: این نوع از ویزا مجوز ورود و اقامت در کشور های حوزه شنگن را تحت شرایطی به افراد اعطا می نماید.
  • ویزای ترانزیت و یا عبور: این نوع از ویزا غیر مهاجرتی و کوتاه مدت بوده که به مسافران جهت توقف موقت در شهرهای میانی یا فرودگاه یک کشور داده شده تا از این طریق و با این توقف به سمت مقصد خود حرکت کنند.

 

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص اخذ ویزا،با وکیل متخصص در این امر با شماره ٠٢١٢٢٢٢٧۵۵١ تماس حاصل فرمایید.

سروش سلامیان وکیل پایه یک دادگستری مرکز

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم