قرارداد های هوشمند

قرارداد های هوشمند

قرارداد های هوشمند


قرارداد های هوشمند

امروزه گسترش تبادلات مالی و توسعه تجارت الکترونیکی سبب شکل گیری قالب های جدید توافقات میان اشخاص در حوزه تجارت بین الملل شده است. توسعه فناوری سبب ابزارهای جدید در نظام مبادلات مالی گردیده است. در جوامع مدرن امروزی انعقاد قراردادهایی که به ساده ترین شکل ممکن و کمترین هزینه در پرداختها و بدون دخالت نیروی انسانی و مبتنی بر استانداردهای بین المللی باشد مورد توجه می باشد.

 

قرارداد های هوشمند

قراردادهای هوشمند جدیدترین نوع قراردادهای الکترونیکی هستند که بر بستر بلاک چین و هوش مصنوعی منعقد می شود. برقراری این قراردادها در نظام حقوقی بسیار ابعاد جدید و پیچیده ای دارد. ورود هر کشوری به عرصه تجارت الکترونیک مستلزم بهره مندی از ابزارهای نوین این حوزه و اصلاح قوانین داخلی مرتبط می باشد.

قراردادهای هوشمند در واقع به صورت توافقاتی برای تنظیم قرارداد ها میباشد،که تمامی تعهدات مندرج در آن به طور خودکار انجام میشود. این قرار دادها به گونه ای طراحی شده اند که امکان انجام تراکنش ها را به صورت معتبر فراهم مینماید و از دخالت اشخاص دیگر نیز جلوگیری میکند.این قرار دادها به صورت رایانه ای بوده و مذاکرات در آن به صورت دیجیتالی انجام میپذیرد.

قراردادهای هوشمند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که نقش موثری در گسترش نظام پرداخت ها دارد. خود اجرایی و عدم تمرکز از مهمترین مشخصات این قراردادهاست. از جمله مهمترین آثار این قراردادها افزایش امنیت، سرعت و دقت در معاملات و کاهش هزینه های انجام معاملات است.

مقررات حوزه قانون تجارت الکترونیکی بسیاری از مفاهیم و مسائل قرادادهای هوشمند را در بر می گیرد. قانون صالح، دادگاه صالح، تفسیر قرارداد و تضمینات آن از جمله مهترین و جدیدترین موضوعات این حوزه است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و مشاوره
به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم